Nota Kehidupan





Hati perlu muhasabah...
Perlu sokongan...

Bila terdengar dan menghayati liriknya...
Ada renungan dan motivasi...

Camar Kelukaan... itulah tajuknya...
dan ini liriknya..

Di suatu ketika
Pernah kau hinggap ke sisiku
Sayapmu terluka
Kau pinta ku merawatinya

Dengan segala keterbatasan
Aku mencari segala penawarnya
Kau bagai dilahirkan kembali ke dunia nyata
Kau terbang semula

Kemuncak yang ingin kau tawan
Itulah jua yang ku impikan
Kau bawa ku pergi bersama menongkah arus
Terbang ke langit menggapai awan

Demi kejayaan
Ada harga perlu dibayar
Ku menjadi perisaimu
Bila panah menghujani kita

Apabila engkau merasa tercabar 
Kau anggap aku menjadi sainganmu
Tidakkah engkau menyedari persamaan kita
Hanya camar maya

Biarkan aku terbang melayang bersendirian
Tinggalkan aku mencari arah jalan ku pulang

Kemuncak yang ingin kau tawan
Itulah jua yang ku impikan
Kau bawa (kau bawa daku pergi)ku 
Pergi bersama menongkah arus
Terbang ke langit menggapai awan

Semua ini satu ketentuan.....

Ketentuan Yang Maha Esa...
Kita Yang Merancang...
Perancangan Allah adalah Yang Terbaik....


Wahai Jiwa yang sayu...
Cukuplah dengan Hati menduka...
Bangkitlah Wahai Jiwa Yang Besar...
Usah dikenang Apa yang berlaku...
Bangkitlah... 
Dimana Jiwa besarmu...
Dimana Kekuatanmu sebelum ini...
Dimana... Dimana ia menghilang...
Ayuh.... cukuplah penantian yang memenatkan ini...
Jangan dikejar 
Benda yang bukan hak kita...
Bina Impian baru...
Bina Kekuatan baru..
Kamu sekarang bukan Kamu yang sebenar...
Tinggalkan kamu yang sekarang ini...
Gantikan dengan Kamu yang penuh karisma
Penuh semangat
Penuh kekuatan
Penuh keazaman
Kamu bakal menggegarkan dunia...
Ya,,, Bakal menggegarkan dunia...
Bakal menggapai puncak
Bakal membina empayer...
Aku adalah aku
YANG MAMPU MENGGEGAR 
TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG AKU...
IMPIAN AKU... AKU AKAN CAPAI...
TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG AKU.....
AKU ADALAH AKU........
ALAH BISA TEGAL BIASA................





~~Buat apa sedih dengan benda yang lalu... bangkit dan bina semula ... aku tahu aku boleh... aku darah pahlawan.. darah ore debe... darah pejuang.. malulah kalau aku tak boleh kerana hal remeh dan temeh... bangkit Paklah... Bangkit... Bina EMPAYER KAMU... Bina Impian Kamu... Bina Landasan Kamu... Bangkit... dan terus gegarr...............................~~~~~~~

~~~~ INSYAALLAH~~~~~

~~~aWAS... JANGAN SAMPAI UNSUR NEGATIF MENGUASAIMU LAGI...~~~~

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
Return top