Perutusan Aidil Fitri 1432H

Perutusan Adilfitri

Persatuan Pelajar Islam Kelantan (PPIK)

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum wbrkth,


Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar,


Alhamdulillah, Segala puji dan syukur kepada Allah, Tuhan sekalian alam di atas segala nikmat dan rahmat yang telah dianugerahkan kepada kita selaku para hambaNya. Tasbih, tahmid dan istighfar kita ucapkan bagi menyucikan segala dosa,noda dan kekurangan diri kita yang tidak pernah lekang dari kecuaian.

Selawat dan salam kita lafazkan khusus untuk junjungan besar kita, Nabi Muhammad sallallhu alaihi wasallam, Nabiyyul Rahmah, petunjuk kepada mereka yang rindukan hidayah, inginkan salamah,juga berkat di dunia dan akhirat, keluarga baginda al-itrul Mutohharah dan kepada para sahabat baginda keseluruhannya serta mereka yang mengikuti susur jalur perjuangan baginda yang penuh bersejarah tanpa penat dan lelah sehingga tibanya al-Qiyamah.

Alhamdulillah, sekali lagi kita semua diberi kesempatan untuk beribadat dibulan Ramadhan, bulan yang penuh keberkatan sehingga ke penghujungnya dan Alhamdulillah, dapat kita menyambut Syawal sebagai tanda kejayaan kita setelah sebulan kita ditarbiyyah di madrasah Ramadhan.


Mewakili Saff kepimpinan Persatuan Pelajar Islam Kelantan, Kami mengucapkan Salam Aidilfitri, Salam Lebaran dan Salam perjuangan, maaf zahir dan batin kepada seluruh umat Islam tidak kira dimana sahaja. Semoga kehadiran Syawal kali ini membawa sejuta makna kepada kita semua. Dikesempatan ini juga PPIK mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua diatas sumbangan dan kerjasama yang dihulurkan kepada PPIK dalam menjayakan setiap aktiviti yang dijalankan.


Nur Ramadhan yang membawa sejuta makna dan sejuta barakah akan melabuhkan tirainya dengan penuh kesayuan dan kesedihan kerana kita belum tentu dapat bertemu dengan Nur Ramadhan pada tahun mendatang. Semoga kita semua dapat lagi bertemu dengan Ramadhan mendatang. Namun, perginya Ramadhan di ganti dan disusuli dengan keindahan Syawal sebagai tanda kemenangan kepada kita semua setelah kita di tarbiyyah selama sebulan di yang penuh kemuliaan.


Kehadiran Syawal ini sama-samalah kita hayati, kita fahami. Kita selami disebalik maknanya yang penuh indah. Janganlah dengan kehadiran Syawal ini menjadi medan kurang baik, tetapi jadilah ia sebagai medan terbaik untuk kita setelah kita ditarbiyyah di madrasah Ramadhan yang penuh barakah. Semoga segala gerak kerja kita akan menjadi lebih mantap lagi dan lebih baik dari sebelum ini.


Akhir sekali, semoga kita semua terus istiqamah dalam perjuangan dan gerakan dakwah. Setiap teguran dan bantuan dari semua pihak amatlah diharapkan. Semoga usaha kita yang tidak seberapa ini diberkati dan mendapat keredhaanNya. Bersamalah kita meningkatkan usaha kita kearah menjadikan kita generasi yang mampu membangunkan masyarakat kearah yang lebih baik.


Allahu Akbar..Allahu Akbar.. Allahu Akbar.


Hidup Biar berjasa.


Sekian terima Kasih



Abdullah b. Muhamad Nawi

YangDiPertua

Persatuan Pelajar Islam Kelantan (PPIK)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
Return top